lördag 30 januari 2010

Vätskebrist..

Jag dricker ofta mycket vatten under dagarna.
Jag gör detta för att annars får jag huvudvärk.
På helgerna glömmer jag dock ibland bort att dricka vatten. Oftast är det ingen fara då jag är uppe i varv och inte märker det så väl.
Trots att jag vet detta så kopplar jag inte då jag en lördag får huvudvärk (som idag)

Efter att ha spenderat några timmar med mamma och hennes gubbe så kom jag hem till min lägenhet som såg ut som ett kaos.
Jag bestämde mig för att städa lite innan jag seriöst tog tag i packningen inför morgondagen.
Sagt och gjort, det var då huvudvärken smög sig på mig..
Sedan då det blev dags att packa kunde jag inte släppa det faktum att jag nog höll på att bli sjuk lagom till min Stockholmsresa.
Inte förrän jag bestämde mig för att ta ett glas vatten, fattade jag.. Jag har ju inte druckit ordentligt idag.
Så nu sitter jag och äter salta nötter och dricker vatten och känner mig genast bättre.
Jag avskyr att packa! Jag packar alltid för mycket men har alltid en känsla av att jag glömt något viktigt....
Nåväl, är något glömt så är det ju bara att köpa nytt..

Nu ska jag sova så att jag inte försover mig i morgon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar