lördag 6 februari 2010

BusyBee

Igår var en sån där dag på jobbet.
Du vet en sån dag man stressar och stressar fast högen med saker som bör göras växer i stället för att reduceras.
Då eftermiddagen kom så var jag nästan gråtfärdig.
Min press på mig själv är ju självklart i vissa fall onödigt stor men samtidigt är det väl så man pushar sig framåt?
Jag tror att allt förvärrades av att min planering hela tiden förstördes av folk eller telefonsamtal som bad mig göra/hjälpa till med saker genast.
Jag är glad att jag hade bestämt gymdate med sötaste bästaste Henke för det gjorde att jag var tvungen att gå hem trots att jag inte kände mig klar.
Jag lovar att jag hade kunnat sitta där till midnatt och även då känna mig efter.
Så fort jag stämplar ut är jag ledig och glömmer stressen tills på måndag.
Efter ett hårt träningspass så skrattade både jag och Henke och helgen var ett faktum.
Hemma fixade vi en enorm lyxig sallad och stekte kycklingfilé i chili.
Sedan satt vi och mumsade och pratade och skrattade.
Henke hade absolut ingen lust att umgås med massa människor så han bestämde sig för att åka hem men han skjutsade mig till Beebar först.
På Beebar var det premiär för den nya "chill out klubben" Busy Bee!
Då jag kom in i lokalen såg jag många härliga bekanta och det tog en stund att hälsa på alla.
Grym musik och härlig stämning!
Min älskade Markus stod för värdskapet och som vanligt blev det en fantastisk kväll.

I morse vaknade jag av att Henke kom in genom dörren och tyckte att vi skulle till gymmet. Jag låg ju fortfarande i sängen så det gick långsamt.
Men nu har vi varit på gymmet och ätit resten av salladen med en god köttbit till.
I kväll är det melodifestival och Barbee.
Mitt liv är underbart! (I alla fall ända tills måndag :-) )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar