lördag 20 februari 2010

Insnöad?

Men ärligt?
Vilken fantastisk kväll på Bee!
Fullt med gäster och schlager.
Galet härlig stämning och många glada miner.
Min kompis Barry är i stan och det var superkul att träffa honom igen.
Så galet mycket folk att prata med att jag och Markus konstaterade vid slutet av kvällen att vi knappt hade hunnit se varandra. Det är så härligt med Markus för även fast vi inte hänger hela tiden så möts våra blickar ibland och det känns verkligen som att vi gör det ihop. Jag är lyckligt lottad som har honom som vän!

Men nu backar vi lite....
Dagen igår var bra.. Lite stress på jobbet som gav krydda och ett riktigt bra träningspass efter det.
Väl hemma ställde jag mig att diska medan Henke lagade en fantisk soppa. Det skulle bli gulaschsoppa men då paprikan glömdes blev det något annat. Oavsett så var det fantastiskt gott. Aron kom och åt med oss och vi hade en härlig middag med många skratt.
Snön vräkte ner hela dagen och jag började seriöst oroa mig för huruvida jag skulle komma hem på natten men jag var totalt inställd på att åka till stan i alla fall. Sova hittar man alltid någonstans att göra... I värsta fall finns det mängder av hotell i Gbg.
Kvällen på Bee var som sagt fantastisk och i vanlig ordning så hamnade jag på efterfest men mer ovanligt var att det var med mängder av schlagertokar.
Galet kul var det i alla fall!
Hemresan tog väl ungefär 1 timma (vanligtvis 20 min) och jag är så glad att jag hade Nando som sällskap så att jag kunde hålla mig vaken. Väl hemma insåg jag att ingen tänkte bry sig om att skotta så det var pulsande i snö upp till knäna som gällde.
Kom i säng strax efter 7 och somnade direkt.
Har sovit oroligt och som vanligt ville kroppen att jag skulle vakna kl 9. Jag lyckades faktiskt somna om ganska fort och sedan har jag vaknat typ en gång i timmen fram till 12 då jag bestämde mig för att gå upp.
Barry ringde och ville luncha så jag gjorde mig i ordning och pulsade ner till hållplatsen. Någon skottning hade fortfarande inte gjorts.
Jag fick se mig besegrad av vädret... Inga spårvagnar hade vägarna förbi så jag fick ställa in lunchen.
Nu har jag krypit i min pyjamas och sitter och myser med lite té.
Inga tecken på snöröjning trots att snön fortsätter falla så jag börjar ställa in mig på att det nog inte blir någon utgång för mig i kväll...
Tur att jag har soppa som värmer i min ensamhet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar