söndag 21 februari 2010

Slagen sessa

Jag har vänner som ofta säger:
-"Jag fattar inte hur du klarar att festa som du gör... Var får du din energi ifrån?"
Jag svarar alltid att det faktiskt inte krävs någon energi för att hänga med människor man tycker om.
Jag håller fortfarande fast vid detta men igår hade snökaoset sugit ur all energi att ta mig till punkten då jag hänger med någon över huvud taget.
Under dagen började jag känna mig förkyld och mina leder värkte.
Jag kämpade med mig själv men det blev att jag såg melodifestivalen hemma med Henke som sidekick i telefonen.
"Rätt" 4 bidrag gick vidare men faktiskt tvärt emot vad jag tippade. Jag trodde på Alcazar och Crusified Barbara direkt till final. Alcazars låt var faktiskt den enda jag verkligen fastnade för. Detta är väldigt konstigt då jag faktiskt aldrig brukar hålla på Alcazar även fast dom brukar ha ok låtar. Jag tror att Darins låt växer och att jag om ett tag kommer att tycka riktigt mycket om den.
Då festivalen var slut så kom tröttheten. Jag avslutade hastigt mitt maratonsamtal med Henke och tittade vidare på tvn. Kannske i hela 5 minuter innan jag sov...
Vaknade vid tio och förflyttade mig till sängen och sov sedan hela natten till kl sex. Var uppe och kollade datorn lite snabbt och somnade sedan om fram till halv åtta.
Det känns lite oglamoröst att vakna så tidigt en söndagmorgon till rapporten att just igår var bästa kvällen sedan Barbees invigningskväll. Man känner sig inte som den partyprinsessa man jobbat för att framstå som. Konstigt att jag, som oftast ser till att vara på plats, alltid missar tillställningar som i efterhand tilldelas epitetet "bästa".
Vad som är positivt är att jag känner mig bättre idag och tror att jag kan ha sovit bort en ordentlig förkylning.
Ute snöar det fortfarande om än inte lika intensivt. Ännu ingen snöröjning på gångvägarna men jag tror inte jag ska få några problem att ta mig till jobbet i morgon.
Vad denna dag har att erbjuda vet jag ännu inte men jag är öppen för förslag!


Alcazar på förra årets genrep

1 kommentar:

  1. Ja fan Anna... du kan ju inte stanna hemma sådär!!! Men vem hade trott att helg innan lön och snökaos i stan skulle bli en så j-vla bra kväll...? Saknade dig. Puss

    SvaraRadera