söndag 7 februari 2010

Söndagsmys

Jag är egentligen inte så förtjust i söndagar.
Det är en ganska tråkig mellandag där ingenting händer...
Oftast har jag ingen energi efter för mycket fest och för lite sömn.
Vaknade vid 10 och så slog det mig... Henke bakade bröd till mig igår!
Ett fantastiskt tomat och chili-bröd!
Värmde det lite i micron och åt det med ost... En fantastisk frukost med vatten till.
Nu sitter jag i sällskap av dator och tv och knaprar morotsstänger med dip.
Lite söndagsmys helt enkelt.
Tittar ut genom fönstret på de snötyngda träden och är lycklig och tacksam över att jag faktiskt inte behöver gå ut idag.
Igår var första delfinalen av melodifestivalen 2010.
Jag och Henke åkte till Bee och såg den där.
Det är lite tradition att jag ser det med Markus för att kunna kommentera och diskutera. Vid första lyssningen tyckte jag att det var ett ganska trist startfält.
Men jag var övertygad om att Salem och Ola skulle gå direkt till final.
Nu när jag har hört låtarna igen (tittade på reprisen idag) så tycker jag faktiskt att just dessa låtarna är riktigt bra, speciellt Salem.
Igår tyckte jag att Linda skulle ha varit i andra chansen men nu känner jag mig faktiskt nöjd. Jag tror absolut inte på Pain of Salvation i Europa men faktiskt så är det en låt som jag skulle kunna tänka mig att lyssna på bortom schlagersammanhang.
Kvällen fortsatte och jag blev naturligtvis kvar på Barbee.
Peter Paris var kvällens DJ och spelade hits från 90-talet.
Vilken härlig partymusik!!! Många låtar man hade glömt (vissa av dem med rätta)men man kunde sjunga med i nästan alla.
Det var härligt att få gå ut med Henke. Känns som att det var länge sedan sist och som ni vet så är han bra för mitt humör.
Nu ska jag fortsätta med mitt söndagsmys!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar