måndag 22 februari 2010

Frusen!

Idag har jag verkligen frusit från stunden jag vaknade.
Värmen på jobbet skruvas alltid ner under helgen och det tar hela måndagen att få till en bra temperatur igen. Jag tycker verklligen inte om att frysa... Är det för varmt stör mig inte alls men kyla är riktigt jobbigt.
Utomhus ser ut som ett riktigt vackert julkort. Snövallarna som omger de knappt åtgärdade gångbanorna är så höga att man känner det som att det är inhägnat.
Mina tankar går till alla djur som inte hinner eller kan äta sig ordentligt varma.
Jag önskar att jag bodde så att jag kunde mata åtminstone fåglarna men det gör jag tyvärr inte. Jag sticker till koltrastparet som bor utanför min port ett äpple då och då i alla fall. Men dom liksom småfåglarna behöver fett, talg, nötter och frön... Problemet är naturligtvis att man inte kan lägga ut sådant på marken för då lockar man råttorna... Dom ska ju oxå äta men kanske inte i ett bostadsområde...

Nu har jag ätit thaimat med mängder av chili och värmen börjar sakta återvända till min frusna kropp.
Lite tv och sedan är det dags att sova så jag orkar upp till min simning i morgon :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar