lördag 13 februari 2010

Myslördag

Idag är en härlig dag... Jag gillar lördagar har jag kommit fram till.
Vaknade utsövd och började dagen med en kopp rykande chaité framför dator och tv.
Efter någon timma kom Henke hit och vi åkte till gymmet.
Vi startar alltid passet men en kvarts cykling. Ett moment som jag inte tycker är det roligaste... Henke däremot tycker att detta är ganska kul och han gör allt för att förlänga den förutbestämda kvarten. Idag lyckades han förlänga två minuter... Två minuter känns LÅNGT då det är jobbigt. Resten av timmen var som vanligt och den efterföljande duschen kändes välförtjänt.
Sedan blev jag sugen på pasta. Det var evigheter sedan jag sist åt pasta och dagens spagetti med köttfärssås var fantastiskt gott.
Nu är det mys i soffan som gäller en stund.

Henke och Bilbo mitt uppe i lördagsmys.

I kväll blir det melodifestival på Beebar.
Jag är inte riktigt nöjd med startfältet denna afton.. Tror på Eric (nr1) och kanske dansbandskillarna. (nr4?1?)Ser fram mot att få höra hela Erics låt men jag tror inte att den har så stor chans i finalen. (Salem är fortfarande min favorit följt av Ola)

Efter det är partyt ett faktum då Markus spelar de bästa och roligaste schlagerlåtarna genom tiderna. Ska bli så kul!! :)

Igår fick jag rakat min katt och hon är superlycklig.
Hon är ett litet pälsmonster och då tovorna får fäste i hennes päls så gör det ont och det snällaste man kan göra är att raka av henne pälsen. Hon älskar det då hon plötsligt känner beröring intensivare.
Visst är hon söt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar