lördag 27 februari 2010

Taxichaufförer

Jag åker mer taxi än vad som är bra för mig.
Jag är ute sent och då vännerna skiljs åt slår tröttheten mig med sin gummiklubba och jag bara måste hem till min säng... Fort! Att ta spårvagnen är oftast inget alternativ då jag är helt säker på att jag kommer somna och missa min hållplats.
Företaget som jag jobbar på har avtal med en stor taxikedja (med MÅNGA bilar) här i stan och pga persolalrabatten är det dem jag anlitar då jag måste hem.
Det har hänt mig mer än en gång att jag hoppat in i taxin och fått kommentaren:
"- Men det är ju du, jag har kört dig tidigare"
Ok, inte så konstigt att man då och då stöter på samma chaufför då man åker från ungefär samma plats vid ungefär samma tidpunkt ganska ofta.
Vad jag däremot inte förstår är detta som händer mig då och då (senast i natt).
Jag hoppar in i taxin ber dem köra till min adress i Kortedala varpå jag får svaret:
"- Dig har jag ju kört tidigare, för ungefär 3 månader sedan, kommer du ihåg?"
För ett tag sedan var det samma sak med skillnaden att det var 1,5 år sedan!?!?
Vad är grejen?
Väldigt få kunder?
Ett otroligt minne för ansikten?
Som taxichaufför kan man inte glömma mig?
Jag antar att jag inte är väldigt stökig eller obehaglig som kund då dom verkar glada över att få köra mig hem igen. Jag ger sällan dricks då jag alltid betalar med kort.
Jag förstår faktiskt inte!
Jag har svårt att komma ihåg människor jag träffade förra veckan!

Igår var en rolig kväll/natt!
Jag begav mig till Bee och diggade till DJ Xavios grymma musik en stund och sedan vidare till Park Lane. På park träffade jag otroligt många roliga människor, både nya och gamla bekantskaper. Timmarna gick och då det stängde gick vi vidare för att få lite mat i magen. Mysigt att sitta och prata lite och runda av natten med lite mat! Det drar ju ofta ut på tiden och jag var inte hemma förrän halv 7. Då ska man tvätta sig och fixa inför sömnen och klockan hinner bli 7 innan man somnar.
Jag KAN verkligen inte sova efter att ha festat! Halv 11 var jag uppe och frukosten var framdukad. Jag ska försöka få sova någon timma till innan jag ska träffa folk och äta middag kl 6 för 3,5 timmar är verkligen inte tillräckligt om man som jag har tänkt vara på topp till minst kl 3 i natt.
I kväll är det melodifestival och jag hoppas verkligen på Neo och Sibel vidare direkt och Anna och Peter Jöback till andra chansen.
Hur det än blir så festar vi på klubben BarBee till Markus fantastiska musikblandning hela natten!
Vi ses väl?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar